dissabte, 15 de setembre del 2007

Canvi d'idioma

Avui vull parlar d'una cosa que em va sorprendre, potser perquè no l'havia vist mai. M'estic referint al canvi d'idioma que s'ha produït al programa "Arucitys". Sempre l'havien fet en castellà. Aquest dimecres el vaig posar per veure'l una estona i vaig notar alguna cosa estranya. Sentia l'Arús parlar en català, així que per un moment vaig tenir la sensació de no saber quina hora era i estar veient el "Força Barça". Però no. Vaig tornar a la realitat i vaig veure que feien el programa en català. Pel que he vist buscant ara per internet, el motiu sembla ser que ha de complir certa part de programació en català.
No considero aquest canvi negatiu. Ara bé, tampoc no em posaré a exaltar-lo i a proclamar l'obligació de la televisió en català. Un cop m'hi he acostumat, em resulta bastant indiferent mentre el programa segueixi igual. De fet, una cosa que sempre m'ha agradat de Td8 és precisament el fet de ser bilingüe, de tenir part de la programació tant en català com en castellà. No sé quin mal hi ha.